ICS zoekt stagiair(e) communicatie
Voor de afdeling Fondsenwerving & Communicatie zijn we op zoek naar een enthousiaste en proactieve stagiair(e), studerend aan een HBO- of WO-opleiding, op het gebied van communicatie/marketing.
In het najaar van 2014 heeft ICS een nieuwe positionering geformuleerd. We hebben onszelf belangrijke vragen gesteld die de strategie voor de komende jaren zullen bepalen. Hoe omschrijven we de identiteit van ICS, welke drijfveren maken ons uniek en hoe vertaalt zich dat in de positionering en de manier waarop we met uiteenlopende doelgroepen communiceren? Vanaf januari 2015 gaan we echt aan de slag met deze nieuwe positionering.
Inhoud van de stage
Van woorden naar daden. De nieuwe positionering moet nu omgezet in concrete stappen die uiteindelijk door zullen sijpelen tot in de kleinste details. Een grote uitdaging waar we je hulp goed bij kunnen gebruiken.
Als stagiair(e) draai je mee met de dagelijkse gang van zaken binnen de afdeling Fondsenwerving & Communicatie op kantoor. Bovendien krijg je ook een aantal eigen taken en verantwoordelijkheden.
- Huisstijlhandboek. Er moet een internationaal huisstijlhandboek gemaakt die glashelder communiceert hoe we de huisstijl inzetten en hoe we ICS en onze social businesses in woord en beeld beschrijven. Er zijn een aantal templates voor foldermateriaal, briefpapier, visitekaartjes en Powerpoint presentaties, maar dit pakket moet verder uitgebreid en geupdate om de uitstraling naar buiten toe zoveel mogelijk te standaardiseren.
- Kalender uitwerken voor interessante congressen, lezingen en bijeenkomsten wereldwijd. Waar moeten we absoluut bij zijn, wat is echt interessant?
- Pers- en mediabestand samenstellen. Om in de toekomst vaker persberichten te kunnen sturen willen we een bruikbaar en actueel bestand samenstellen met alle belangrijke contacten: van de minister van ontwikkelingssamenwerking tot de Libelle en van NRC Handelsblad tot OneWorld. Met daarbij een plan van aanpak: hoe gaan we de media in de toekomst benaderen zodat ze niet meer om ICS heen kunnen?
Ontwikkelingsorganisatie 3.0
ICS investeert in de ontwikkeling van mensen op het platteland van Kenia, Tanzania en Cambodja. Wij geloven niet dat geld of goederen weggeven het pad is naar duurzame groei. ICS investeert daarom in mensen, in ouders én kinderen. Dat doen we door het delen van kennis en door het bieden van toegang tot financiële middelen en afzetmarkten.
Veel projecten van ICS worden ingericht als een sociale onderneming. Een sociale onderneming streeft niet alleen naar financiële winst maar met name ook naar sociale opbrengsten. Als een sociale onderneming financieel zelfstandig is kunnen we het geïnvesteerde geld van onze donateurs opnieuw inzetten. Zo kunnen we onze projecten voort blijven zetten en profiteren des te meer mensen.
ICS is voor een belangrijk deel afhankelijk van inkomsten van trouwe particuliere donoren, serviceclubs, bedrijven en (inter)nationale institutionele donoren. Het ICS hoofdkantoor staat in Amersfoort. In Kenia, Tanzania en Cambodja hebben we bovendien een aantal regiokantoren.
Onze ideale stagiair(e)
Je weet van aanpakken en wil graag meewerken om ICS het komende jaar nog steviger op de kaart te zetten. Je bent beschikbaar voor ongeveer vijf maanden aaneengesloten, periode in overleg. Je bent creatief, initiatiefrijk en goed in staat zelfstandig te werken. Je beheerst zowel Nederlands als Engels goed in woord en geschrift. Bovendien heb je oog voor vormgeving.
Wat biedt ICS
Je werkt mee in een gezellig en gemotiveerd team in een fijn kantoorpand op een steenworp afstand van station Amersfoort. Je wordt tijdens je stageperiode begeleid door de Medewerker Communicatie & Fondsenwerving particulieren. We bieden daarnaast zowel een stage- als een reiskostenvergoeding.
Interesse?
Zie jij het helemaal zitten om bij ICS aan de slag te gaan en denk je dat je de geschikte kandidaat bent? Stuur dan vóór vrijdag 1 mei een e-mail met een korte motivatie en je CV naar Jantien Houweling: jantien.houweling@ics.nl. Heb je nog vragen? Bel dan 033 303 02 50 voor meer informatie.